torstai 9. toukokuuta 2013

Mini vaan ei micro

Siitä on aikaa kun olen viimeksi virkannut amigurumeja, tuntuu että muut käsityöt ovat saaneet viime aikoina enemmän huomiota osakseen. Asia piti siis korjata ;)
Tuttavani oli löytänyt netin syövereistä sellaisia ihanuuksia kuin micro-amigurumit ja hieman pöhelö kun olen niin pakkohan sellaisen tekemistä oli kokeilla. Vaan ei tullut tästä kokeilusta micro kokoinen, ainoastaan ehkä mini :o|
En voi käsittää miten ohuella ja miten pienellä koukulla sellaisen micro kokoisen amigurumin saisi tehtyä. Tässä käytin (mielestäni) ohutta virkkauslankaa ja 1mm virkkuukoukkua. Pitäisiköhän langasta erottaa nuo säikeet toisistaan ja vaihtaa koukku puolta pienemmäksi, jotta amigurumin kokokin pienenisi?! Hmm, pitääpä varmaan tuotakin kokeilla...

Tällä samaisella Hello Kitty ohjeella olen tehnyt useamman amigurumin, tosin ihan normikokoisena...
Ikävä kyllä minulla ei ole tähän Hello Kittyyn suomenkielistä, eikä edes englanninkielistä ohjetta, mutta portugalinkielinen olisi täällä :) Tuolta sivulta löytyy hyvät kuvat Hello Kittyn tekemiseen. Ja Ravelry:sta löytyy paljon erilaisia Helo Kitty ohjeita.

Micro amigurumeista vielä sen verran, että Etsy:stä löytyy paljon erilaisia micro amigurumeja. Hieman on matkaa siihen, että saan omani samaan kokoluokkaan... Tosin tokkopa mun nakkisormeni tuohon edes pystyyvät...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti